Monday, January 17, 2011

Bergerak seiring

Sudah 10 hari sesi persekolahan 2011. Tahniah kepada semua guru yang sedang bergerak seiring dengan perancangan sekolah. Minggu lepas saya ada menulis tentang positif dan proaktif. Untuk mencapai matlamat 2011 dan visi 2015, sikap sentiasa positif dan proaktif adalah merupakan kriteria utama untuk cemerlang. Cemerlang kita (guru), cemerlanglah murid dan sekolah. Sentiasa semak takwim sekolah dan bertindaklah dengan segera. Bertangguh merugikan kita juga. Elakkan drp sentiasa berkata banyak kerja, tetapi lakukan kerja dengan sebanyaknya. Nasihat saya, gunakan senarai tugas drp Buku Perancangan Sekolah dan buatlah SKT (Sasaran Kerja Tahunan kita) Permudahkan SKT kepada, tugas kita, apa yang nak kita buat, bila dan KPI. Susunlah dan jadikan panduan. Saya yakin jika kita bekerja dengan pelan yang baik, hasilnya sangat baik.

Headcount dan Perancangan Strategik
Sila serahkan atau emel kepada saya dengan segera untuk tindakan lanjut. Tanggungjawab semua Ketua Panitia untuk memastikan kedua-dua perkara tersebut selesai. Semua guru mengajar MP Teras dan Agama Islam perlu menyediakan Headcount 2011. Jangan bertangguh.

Penolong Kanan
Sementara kita menunggu PK 1 dan PKKO baru, buat sementara waktu Pn. Sharifah akan menanggung kerja PK1 dan En. Rosidi akan menanggung kerja PKKO. Semua guru diharap dapat memberi kerjasama sepenuhnya.

Mesyuarat Khas
Guru-guru berikut sila hadir ke bilik saya untuk Mesyuarat Khas:
Tarikh: Selasa, 18 Januari
Masa: 1.15 tengah hari
Tempat: Bilik Guru Besar

1. Pn. Sharifah
2. Pn. Cheah
3. Pn. Fatimah
4. Pn. Hong
5. En. Zahir Hashim
6. En. Mohd Effendi

Kerjasama semua guru ini saya ucapakan terima kasih.