Wednesday, February 17, 2010

LINUS

Sekarang sedang berlangsung ujian saringan LINUS. Jangan tak tahu apa dia LINUS. Sebagai guru kita kena tahu semua dunia kita. Jadi ambil tahulah, tanya2lah rakan2 kita yang mengajar di Tahun 1, mana tahu tahun depan kita pulak kena mengajar Tahun 1. Mungkin, sebab kita ada rancangan untuk mengadakan strategi P&P guru ikut naik kelas setiap tahun. Macam ni baru adil dan membolehkan kita jadi serba boleh.

UJIAN DAN PEPERIKSAAN
Pengurusan sekolah telah menetap hanya 2 Ujian Pengesanan dan 2 Peperiksaan akan diadakan setahun sebagai OTI1, OTI2, OTI3 dan OTI4 Headcount. Justeru jadual terbaru Ujian dan peperiksaan akan dikeluarkan dalam waktu terdekat untuk makluman dan tindakan semua guru.
Guru-guru diwajibkan menyedia sendiri soalan standard dengan permuafakatan di dalam kumpulan panitia. Soalan berbentuk fotastat atau palagiat daripada buku kerja/latihan tidak dibenarkan sama sekali. Panitia bertanggungjawab menguruskan ujian dan peperiksaan pada peringkat panitia masing-masing dengan menyediakan penyedia soalan serta JSU yang relevan.

GOTONG-ROYONG KECERIAAN KANTIN
Satu gotong-royong keceriaan kantin sekolah akan diadakan pada hari Sabtu, 20 Februari 2010, mulai jam 8.30 pagi. Semua guru dijemput hadir.

WAKTU KOKURIKULUM
Saya memohon maaf atas kesilapan waktu kokurikulum di dalam surat kepada ibu bapa tempoh hari. Waktu aktiviti kokurikulum yang sebenar ialah dari jam 3.00 - 6.00 petang setiap Rabu. Surat pembetulan kepada ibu bapa akan dikeluarkan pada minggu depan.